Internet marketing Ispis

U Almahor Studiju dužnu pažnju posvećujemo marketingu kao sastavnom dijelu razvoja internetskih stranica za klijente. Nastojimo dati ispravne savjete i smjernice za bolju dostupnost informacija, a time i samu učinkovitost i dostupnost stranica ciljnim skupinama vaših posjetitelja. U nastavku ovog teksta, ako želite, možete saznati nešto više o principima o kojima biste mogli povesti računa.

Ukoliko ne želite gubiti vrijeme, zatražite savjet ili povežite s nama osobu koja je u vašoj organizaciji zadužena za internetske aktivnosti.

Imamo internetske stranice - je li to marketing?

Postoje oprečna mišljenja o internetskom marketingu kao dobroj besplatnoj prilici za promidžbu svoje tvrtke, proizvoda, usluga i aktivnosti. Pojam internetskog marketinga je vrlo rastezljiv. Njegovi troškovi se zaista kreću od gotovo besplatnog do vrlo skupog. Efekti ovakvog marketinga su proporcionalni samim troškovima.

Mnogi se odlučuju za pronalaženje optimalne strategije koja je sama po sebi logična kao i u svakom drugom poslovanju - postizanje maksimalnog učinka uz najmanji trošak.

Zbog specifičnosti interneta kao medija postoji više čimbenika koji određuju pristup ovoj strategiji. Već pri samom promišljanju o izradi internetskih stranica dobro je imati zacrtane ciljeve i efekte koje želimo postići. To će odrediti početni smjer razvoja, metodologiju samog pristupa marketingu te resurse koji će zbog toga biti planirani i stavljeni u funkciju.

Uz specifične zahtjeve svakog klijenta za razvoj vlastitih marketinških alata, značajan učinak se može postići korištenjem javno dostupnih resursa i stavljanjem dostupnih "know-how" znanja u funkciju. Vaše internetske stranice biste mogli zvati marketingom vaše organizacije. Pitanje je: rade li one svoj marketinški posao?


Zaposlenik s 24-satnim radnim vremenom

Internetske stranice su zasta na raspolaganju 24 sata dnevno uz minimalni trošak najma poslužitelja i eventualnog najma za naziv domene. Uzevši ovo u obzir određujemo osnovni "opis poslova i radnih zadataka".

Prvo i osnovno je davanje informacija svakome u bilo kojem trenutku s bilo kojeg mjesta. Informacije obuhvaćaju opise, dokumente, kontaktne informacije i slično. Druga zadaća je marketinška uloga koja je prečesto zanemarena i gotovo neiskorištena. Najčešće se susrećemo s dosezima koji se kreću od objava određenih ponuda, prezentacijama svojih proizvoda ili usluga, reklamnih letaka ili nagradnih igara. No i tako uređene stranice često "pate" od određenih manjkavosti.

Marketinške aktivnosti na internetu su učinkovite ukoliko ih dovedemo do ciljnih skupina posjetitelja. Ovo je osnovni preduvjet. Reklama koju nitko ne vidi zapravo i nije reklama. Trgovac koji besplatno radi 24 sata u praznoj trgovini zapravo i ne treba biti tamo.

Snaga internetskih tražilica

Vratimo se na ljestvicu od skupih i manje skupih načina za dovođenje posjetitelja na internetske stranice. Internetske tražilice su glavna baza podataka koja analizom vašeg sadržaja posjetiteljima daju izvore gdje će pronaći informacije koje traže. Na internetskim tražilicama možete postići odličnu vidljivost ukoliko ste spremni zagrabiti u financije. Ipak, rezultati organskog pretraživanja uz ispunjenje nekih uvjeta daje prilično "besplatnu" verziju toga.

Osnovno znanje koje treba usvojiti je poznavanje principa rada internetskih tražilica. Iz ovoga se izvode konkretni preduvjeti za uspješno "iskorištavanje" snage internetskih tražilica:

  • određivanje ciljne skupine klijenata i ciljeva koje želimo postići
  • strategija ključnih riječi i fraza
  • izrada strukture ponuđenih informacija
  • određivanje metoda i dinamike redovitih ažuriranja sadržaja
  • analitika i korektivne akcije

Ovih pet točaka je međusobno povezano u stalnom procesu. Aktivnim angažmanom na sadržaju osiguravamo relevantnost naših ponuđenih informacija u odnosu na upite koji se pojavljuju. Kroz određeni period vremena, stvara se zamah koji je relativno jednostavno održavati.


Što je još dobro znati?

U samoj razradi vašeg internetskog projekta postoji i niz činjenica koje ne treba zanemariti, a koje su direktno u svezi s marketinškim znanjima.

Treba poznavati navike korisnika interneta. Ovo je osjetljiva tema tim više što smo i sami korisnici interneta. I sami imamo svoje određene navike i načina ponašanja pri traženju i pregledavanju internetskih stranica. No, često se dogodi da te iste stvari ne poštujemo kad se nađemo s druge strane pozornice. Od naših posjetitelja očekujemo sasvim drugačije ponašanje.

Kao posjetitelji...

  • ne volimo teške i nakrcane stranice koje se dugo učitavaju,
  • ne volimo se izgubiti u moru nepreglednih izbornika koji se protežu do 5 razina u dubinu,
  • ne volimo čitati 3 strane o porijeklu, vrstama i navikama zlatnih ribica da bismo na kraju shvatili da nije navedeno ono što smo zapravo tražili,
  • ne volimo kad je naslov jedno, a tekst nešto sasvim drugo,
  • ne volimo kad nam se bez našeg zahtjeva otvaraju prozori koji nas ometaju,
  • ne volimo kad moramo tri puta kliknuti "saznaj više..." da bismo zaista saznali više,
  • ne volimo da nam stranice proizvode bilo kakve zvukove ako nismo to tražili,
  • ne volimo što nam je tražilica prikazala rezultate koji nemaju veze s onim što smo tražili,
  • ne volimo kad se riječ "besplatno" koristi na krivi način,
  • ne volimo kad nam stranica urla "kupi", "mi smo najbolji",
  • ne volimo još mnogo toga drugog....

Treba promisliti zašto bismo od naših posjetitelja očekivali da će se ponašati drugačije.

Ne treba vjerovati da postoji garancija uspjeha. Internetski marketing je definiran principima koji daju rezultate u zavisnosti koliko su učinkovito primijenjeni. Isto tako, internetski marketing je "živ" i u stalnim promjenama. U skladu s tim promjenama se moramo i prilagođavati, nadograđivati i nastojati biti u trendu.

Smatrate li da je razvoj vaših internetskih stranica zapravo marketinška aktivnost vaše organizacije, mi ćemo se složiti s tim te vam pomoći da vaše stranice zaista rade svoj posao.