SEO Optimizacija: zašto vam treba? |
SEO nije jednostavno definirati pa je važno je početi od nekih činjenica. Danas je teško pronaći podatak o stvarnom broju internetskih stranica na svijetu. Napribližnije što znamo je cca 1 bilijun pojedinačnih stranica koliko ih indeksira Google u svojim bazama podataka. Ako razumijeno da se jedno web sjedište može sastojati od jedne do više tisuća dinamički generiranih pojedinačnih stranica, procjena je da broj web sjedišta (www.<nešto>.com) gravitira prema 20-25 milijardi. Surova stvarnost - naše ili vaše internetske stranice su samo jedne od njih. Upravo zato su najveće internetske tražilice od neprocjenjivog značaja. Lako ćete pronaći čovjeka u selu od 300 stanovnika postavivši nekoliko pitanja, ali kako ćete ga istom metodom pronaći u 20 milijunskom gradu? Internetske tražilice generiraju vlastite indekse u kojima sistematski pohranjuju podatke o stranicama koje prikupljaju njihovo automatizirani programi (botovi, roboti, web crawleri...) Svaka stranica je analizirana i smještena u index ovisno o različitom i to ne baš malom broju parametara radi lakšeg sortiranja i pronalaženja. Gotovo sve na internetskim stranicama je relevantno: naziv domene, starost domene, država, naslovi, ključne riječi, ulazni linkovi, izlazni linkovi, učestalost promjena, unutarnja struktura, broj posjeta, trend broja posjeta, PageRank (rezultat kompleksnog algoritma "važnosti"naših stranica u odnosu na druge stranica) i mnogo toga drugog. No, daleko najvažniji je sadržaj. Kad u tražilicu upišemo određeni pojam naš je cilj pronaći relevantan sadržaj za taj pojam, tražimo informaciju. Tražilica će iz svog indeksa na osnovu unaprijed pripremljenih parametara vratiti rezultate za koje misli da daju informaciju o pojmu koji tražimo. Postavimo se sad na drugu stranu. Nudimo informaciju o određenom pojmu i naš je cilj da korisnici tražilica pronađu naše internetske stranice ako ih interesira informacija koju nudimo. Prvi preduvjet za to je da naše stranice moraju biti u indeksu internetske tražilice. Da bi se tamo našle mora ih otkriti automatizirani program tražilice. Kad se to jednom dogodi, naše stranice, poput knjige knjižnici dobivaju svoje mjesto i status. Upravo o tome ovisi gdje ćemo se, i hoćemo li se uopće naći na popisu rezultata traženja za pojam o kojem nudimo informaciju. Ovaj status ne možemo kupiti, on je rezultat automatizirane obrade moćnog softvera koji dnevno radi istu takvu obradu na milijardama stranica. u Indeksu tražilica se zapravo nalazi virtualna osobna iskaznica naših stranica. Ovdje započinje SEOSvi gore navedeni parametri koji određuju poziciju internetskih stranica u indeksima mogu se više ili manje regulirati. Optimizacija za tražilice znači da treba sve gore navedene parametre nastojati učiniti takvima da pri indeksiranju dobijemo maksimalni učinak. Ovo je teorija. Ne možemo utjecati na starost naše domene, ali na naziv možemo. Ne možemo utjecati u potpunosti na to tko će sve napraviti vezu na naše stranice ali možemo utjecati na veze s naše stranice na druge. Možemo napraviti strategiju izbora ključnih riječi za koje se želimo dobro pozicionirati u rezultatima, moramo kreirati kreativni sadržaj koji će te riječi pratiti, imati na umu navike prosječnog korisnika interneta, pažljivo isplanirati strukturu i sve to nastojati automatizirati kroz pogodna tehnološka i programska rješenja. Uspijemo li u tome dobili smo SEF stranice, tj Search Engine Friendly stranice, koje će tražilice moći lako i detaljno analizirati i indeksirati. Tako se nastojimo približiti broju jedan u rezultatima tzv. organskog pretraživanja. Garancije dobre pozicije ne postoje, ali postoje principi kojih se moramo držati. Stoga upravo riječ optimizacija označava pravo stanje stvari. Minimalni rad na potrebnim parametrima ne daje dobre rezultate, ali i maksimalni, pretjerani, je također kontraproduktivan jer tražilice i za pretjerivanje, spam i trikove imaju svoje mjesto. Uglavnom postavljane na margine indeksa ili potpuno brisanje iz njega. A gdje smo mi?Direktor i vlasnik Almahor Studija, Aleksandar Horvat bio je jedan od predavača na trećoj konferenciji o internetskom marketingu Web::Strategija III koja je održana pod temom "SEO je oko nas". SEO smatramo ključnim ako treba govoriti po povratu investicije ili postizanju nekog drugog zacrtanog cilja internetskih stranica. Internetske stanice za koje nitko ne zna i koje nitko ne može pronaći zapravo i ne postoje. Stoga je najbolje angažirati SEO stručnjaka, zatražiti od njega dodatne informacije i povjeriti mu da vam predloži najbolju strategiju s obzirom na željeni cilj vaših internetskih stranica. Ako cilj ne postoji - SEO vam ne treba. Spomenimo ovdje i SEM - Search Engine Marketing. Najjednostavnije rečeno, kako uz pravilan SEO postići da tražilice rade umjesto nas i da na taj način kroz organsko pretraživanje imamo besplatnu reklamu svoje tvrtke, proizvoda ili usluge? Ponovo, ovdje nema garancije ali postoji dobra praksa kako od svih mogućnosti iskoristiti optimalno. Savjeti vašeg SEO stručnjaka mogu vam pomoći. Mi znamo što je potrebno, a vi trebate osigurati potrebne informacije i sadržaj |