SEO je skraćenica za Search Engine Optimization - Optimizacija za tražilice. Intenzivni razvoj internetskih pretraživača (Google, Yahoo, MSN...) nametnuo je termine kao što su SEO, SEF i SEM vrlo visoko na ljestvici prioriteta u razvoju internetskih stranica. Ovdje ukratko navodimo neke aspekte koje je važno znati.
|
SEO Optimizacija: zašto vam treba? |
|
|
SEO nije jednostavno definirati pa je važno je početi od nekih činjenica. Danas je teško pronaći podatak o stvarnom broju internetskih stranica na svijetu. Napribližnije što znamo je cca 1 bilijun pojedinačnih stranica koliko ih indeksira Google u svojim bazama podataka.
Ako razumijeno da se jedno web sjedište može sastojati od jedne do više tisuća dinamički generiranih pojedinačnih stranica, procjena je da broj web sjedišta (www.<nešto>.com) gravitira prema 20-25 milijardi.
Surova stvarnost - naše ili vaše internetske stranice su samo jedne od njih. Upravo zato su najveće internetske tražilice od neprocjenjivog značaja. Lako ćete pronaći čovjeka u selu od 300 stanovnika postavivši nekoliko pitanja, ali kako ćete ga istom metodom pronaći u 20 milijunskom gradu? Internetske tražilice generiraju vlastite indekse u kojima sistematski pohranjuju podatke o stranicama koje prikupljaju njihovo automatizirani programi (botovi, roboti, web crawleri...) Svaka stranica je analizirana i smještena u index ovisno o različitom i to ne baš malom broju parametara radi lakšeg sortiranja i pronalaženja.
Gotovo sve na internetskim stranicama je relevantno: naziv domene, starost domene, država, naslovi, ključne riječi, ulazni linkovi, izlazni linkovi, učestalost promjena, unutarnja struktura, broj posjeta, trend broja posjeta, PageRank (rezultat kompleksnog algoritma "važnosti"naših stranica u odnosu na druge stranica) i mnogo toga drugog.
|
Više...
|
|
|
|