Radno mjesto: upravitelj internetskih sadržaja |
TehnologijaOdmah da razjasnimo: Upravljanje sadržajem odnosi se na kreiranje, dodavanje, brisanje i drugo uređivanje tekstualnih, grafičkih ili multimedijskih sadržaja internetskih stanica. Upravljanje sadržajem (Content Management) razvilo se napretkom internetskih tehnoloških i programskih rješenja. U počecima interneta sadržaji su se opisivali direktno u HTML (HyperText Markup Language) kodu. Za bilo kakve izmjene bilo je potremno poznavati pravila i sintaksu koda. Razvojem serverskih platformi i dolaskom novih tehnologija, programiranje internetskih stanica se sve više radilo kroz skriptne programske jezike koji su omogućavali dinamičko kreiranje pojedinog HTML koda. Takav kod bi se obično popunjavao tekstualnim sadržajima iz baza podataka. Tako su nastali i prvi sustavi za upravljanje sadržajem (CMS - Content Management System). Radilo se o aplikacijama koje se ponašaju poput svakog drugog računalnog programa. Korisnici aplikacija pohranjuju sadržaje u bazu podataka, a oni se dinamički ugrađuju u preložak vidljiv na internetskim stanicama. CMS se sastoji od tri glavna dijela:
Upravljanje sadržajem i potrebna znanjaPojedine općenite detalje pročitajte u članku o CMS-u. Upravljanje sadržajem obuhvaća i neka specifična znanja vezana uz indeksiranje stranica u tražilicama. Iako je princip indeksiranja jednak za sve, pažljivim izborom i rasporedom tekstualnih informacija, ispravnim pozicioniranjem i korištenjem ključnih riječi i fraza, naglašavanjem važnih informacija kroz naslove, i slična "internetska gramatika" olakšava tražilicama da internetske stranice lako i uspješno indeksiraju, semantički proanaliziraju i na kraju - pozicioniraju na stranicama rezultata traženja. U vašoj organizaciji možete zadužiti osobu koja će se time baviti ili za to možete koristiti uslugu stručnjaka. Za dodatne detalje o optimizaciji stranica za tražilice pogledajte SEO - Search Engine Optimization.
|